poniedziałek, 16 listopada 2015

Jak zrobić pudełko z rolki po taśmie - kurs.

Witam, wczoraj pokazałam u siebie na blogu pudełko z rolki po taśmie, a dzisiaj pokażę wam krok po kroku jak powstało ;) może komuś się przyda.


Potrzebujemy:
  •  zużytej rolki po taśmie dwustronnie klejącej,
  •  papier
  • klej, nożyczki
  • ozdoby




Wycinam :

  • 2 paski papieru o szerokości 3,8cm (należy dostosować do własnej rolki) - na zewnątrz potrzebuję o długości ok. 26,5cm , do wewnątrz ok. 24 cm
  • 2 koła na podstawę o średnicy 8,4 cm (1 z tektury, drugie z papieru scrapowego) 
  • 1 koło do środka o średnicy 7,4 cm z papieru scrapowego





Pasek na zewnątrz przyklejam na taśmę dwustronnie klejącą, w środku na klej, żeby można było łatwo przesuwać. Ewentualny nadmiar papieru docinam. Tekturę obklejam większym krążkiem z papieru scrapowego i przyklejam dno pudełka. Po przyklejeniu wklejam do środka mniejszy krążek. Podstawę pudełka mamy gotową.




Następnie zabieramy się za pokrywkę. Pokrywka musi być odrobinę większa niż spód pudełka, żeby swobodnie się zamykała.

Wycinamy:

  • 2 koła o średnicy 8,6 cm - jedno z tektury, drugie z kartonu falowego - sklejamy je razem, w ten sposób uzyskujemy grubą podstawę
  • pasek papieru o szerokości ok. 4,5 cm i długości ok. 29cm, z jednej strony wycinamy dziurkaczem ozdobnym, z drugiej bigujemy ok. 2 cm od góry i gęsto nacinamy do bigowania





Dzięki nacięciom, łatwo i ładnie możemy okleić brzeg pokrywki. Klejem smarujemy nacięte paseczki i brzeg pokrywki. 




Teraz pozostało już tylko wykończyć spód pudełka - a mianowicie kant - ja okleiłam papierem wykorzystując do równego wycięcia wykrojniki koła i koła z przeszyciami - przez co uzyskałam cieniutki okrąg.
Pokrywkę oklejam papierem ozdobnym na zewnątrz i wewnątrz.



Teraz pozostało już tylko ozdobić wieczko i gotowe. 
Mam nadzieję, że kursik się przyda. Przy wykorzystaniu proszę podać źródło. Jestem ciekawa Waszych pudełeczek.

Pozdrawiam, chanya13

















2 komentarze:

  1. Rety. jakie świetny kurs. A ja się zastanawiałam co mam zrobić z tymi rolkami. Zaraz w zakładkę wezmę tą inspirację i zrobię takie pudełeczko. No miodzio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję - pochwal się proszę swoją pracą i podeślij nam link ;)

      Usuń